Actueel

FAQ in verband met het faillissement van Create2Fit BV

  1. Create2Fit BV is failliet, om welke webshops gaat het?

  2. Ik heb een bestelling geplaatst, maar nog niets ontvangen

  3. Ik heb een betaald product retour gezonden, maar heb mijn geld nog niet teruggekregen

  4. Ik heb een bestelling geannuleerd, maar heb mijn geld nog niet teruggekregen

  5. Ik wil mijn bestelling retourneren en mijn geld terug. Is dat nog mogelijk?

  6. Mijn product is defect. Kan ik het artikel nog ter reparatie aanbieden of omruilen?

  7. Ik wil de ontwikkelingen in het faillissement van Create2Fit BV volgen

  8. Ik heb interesse in overname van (een deel van) de activiteiten van Create2Fit BV

 

1. Create2Fit BV is failliet, om welke webshops gaat het?

Op 3 januari 2019 is het faillissement van Create2Fit BV uitgesproken. Create2Fit BV exploiteerde de volgende webshops:

  • Televisiewinkel.nl
  • Barbecueshop.nl
  • Koffiediscounter.nl
  • Koffiestore.nl
  • Phurby.nl
  • Sneeuwkettingen.com

2. Ik heb een bestelling geplaatst, maar nog niets ontvangen

Als u een bestelling hebt geplaatst via een van de webshops van Create2Fit BV, maar u hebt de bestelling nog niet ontvangen, dan zal uw bestelling (hoogstwaarschijnlijk) niet meer geleverd worden. Als u al wel betaald hebt, dan hebt u een vordering op Create2Fit BV. U bent dan een concurrente schuldeiser en u kunt uw vordering bij de curator kenbaar maken. Dit mag per post of per e-mail (faillissementen@beks.nl), maar het heeft de voorkeur dat u dit via het online formulier op de website van het kantoor van de curator doet: www.beks.nl U dient wel bewijs van uw vordering bij te voegen.

De curator heeft niet de mogelijkheid om het geld dat u betaald hebt, per direct terug te storten, ook niet als u uw bestelling hebt geannuleerd. Of u (een deel van) uw vordering betaald krijgt, hangt onder meer af van de vraag of de faillissementsboedel over voldoende middelen zal beschikken. Als er een (gedeeltelijke) uitkering mogelijk is aan de (concurrente) schuldeisers, dan krijgt u daarover te zijner tijd nader bericht. Helaas is het in de meeste faillissementen niet mogelijk om de concurrente schuldeisers te betalen.

Als u uw bestelling hebt betaald met uw creditcard, dan bent u mogelijk verzekerd voor de schade. U wordt aangeraden daarover zelf contact op te nemen met uw creditcardmaatschappij / verzekeringsmaatschappij. De curator kan dit niet voor u uitzoeken. Als u uw schade vergoed hebt gekregen, en u wel al uw vordering bij de curator hebt ingediend, dan dient u dit door te geven aan de curator.

3. Ik heb een betaald product retour gezonden, maar heb mijn geld nog niet teruggekregen

Als u een product retour hebt gezonden, maar uw geld niet meer hebt teruggekregen, dan hebt u een vordering op Create2Fit BV. U bent dan een concurrente schuldeiser en u kunt uw vordering bij de curator kenbaar maken. Dit mag per post of per e-mail (faillissementen@beks.nl), maar het heeft de voorkeur dat u dit via het online formulier op de website van het kantoor van de curator doet: www.beks.nl. U dient wel bewijs van uw vordering bij te voegen.

De curator heeft niet de mogelijkheid om het geld dat u betaald hebt, per direct terug te storten, ook niet als u uw bestelling hebt geannuleerd. Of u (een deel van) uw vordering betaald krijgt, hangt onder meer af van de vraag of de faillissementsboedel over voldoende middelen zal beschikken. Als er een (gedeeltelijke) uitkering mogelijk is aan de (concurrente) schuldeisers, dan krijgt u daarover te zijner tijd nader bericht. Helaas is het in de meeste faillissementen niet mogelijk om de concurrente schuldeisers te betalen.

Als u uw bestelling hebt betaald met uw creditcard, dan bent u mogelijk verzekerd voor de schade. U wordt aangeraden daarover zelf contact op te nemen met uw creditcardmaatschappij / verzekeringsmaatschappij. De curator kan dit niet voor u uitzoeken. Als u uw schade vergoed hebt gekregen, en u wel al uw vordering bij de curator hebt ingediend, dan dient u dit door te geven aan de curator.

4. Ik heb een bestelling geannuleerd, maar heb mijn geld nog niet teruggekregen

Als u een bestelling hebt geannuleerd, nadat u had betaald en uw geld niet meer hebt teruggekregen, dan hebt u een vordering op Create2Fit BV. U bent dan een concurrente schuldeiser en u kunt uw vordering bij de curator kenbaar maken. Dit mag per post of per e-mail (faillissementen@beks.nl), maar het heeft de voorkeur dat u dit via het online formulier op de website van het kantoor van de curator doet: www.beks.nl U dient wel bewijs van uw vordering bij te voegen.

De curator heeft niet de mogelijkheid om het geld dat u betaald hebt, per direct terug te storten, ook niet als u uw bestelling had geannuleerd. Of u (een deel van) uw vordering betaald krijgt, hangt onder meer af van de vraag of de faillissementsboedel over voldoende middelen zal beschikken. Als er een (gedeeltelijke) uitkering mogelijk is aan de (concurrente) schuldeisers, dan krijgt u daarover te zijner tijd nader bericht. Helaas is het in de meeste faillissementen niet mogelijk om de concurrente schuldeisers te betalen.

Als u uw bestelling hebt betaald met uw creditcard, dan bent u mogelijk verzekerd voor de schade. U wordt aangeraden daarover zelf contact op te nemen met uw creditcardmaatschappij / verzekeringsmaatschappij. De curator kan dit niet voor u uitzoeken. Als u uw schade vergoed hebt gekregen, en u wel al uw vordering bij de curator hebt ingediend, dan dient u dit door te geven aan de curator.

5. Ik wil mijn bestelling retourneren en mijn geld terug. Is dat nog mogelijk?

Als u gebruik wilt maken van het wettelijk herroepingsrecht van 14 dagen, dan geldt dat u de overeenkomst dient te ontbinden. Dit betekent dat u gehouden bent het product te retourneren en dat u een vordering verkrijgt op de gefailleerde vennootschap. Deze vordering kunt u bij de curator ter verificatie indienen, maar vanwege het faillissement is het uitermate onzeker dat u uiteindelijk uw geld terug zal krijgen.

Vanwege de faillissementssituatie is het advies om geen gebruik te maken van het herroepingsrecht. Al u toch gebruik wilt maken van dit herroepingsrecht, wordt u verzocht dit expliciet kenbaar te maken bij het indienen van uw vordering.

Onder “Ik heb een bestelling geannuleerd, maar ik heb mijn geld nog niet teruggekregen” leest u hoe u uw vordering in kunt dienen.

6. Mijn product is defect. Kan ik het artikel nog ter reparatie aanbieden of omruilen?

Het is vanwege het faillissement helaas niet meer mogelijk om een reparatie of omruil voor u te verzorgen. Wanneer uw product defect is, raden wij u daarom aan om rechtstreeks contact op te nemen met de fabrikant. De links naar contactgegevens van de fabrikanten vindt u via de website van de betreffende webshop onder Klantenservice → Retourneren & Garanties → Garanties.

7. Ik wil de ontwikkelingen in het faillissement van Create2Fit BV volgen

Voor informatie over de ontwikkelingen in het faillissement kunt u de website van het kantoor van de curator raadplegen: www.beks.nl. Hierop worden onder meer de openbare verslagen gepubliceerd. Deze verslagen zijn ook via het centraal insolventieregister op www.rechtspraak.nl te raadplegen. Het eerste verslag wordt ongeveer een maand na de uitspraak van het faillissement gepubliceerd. Daarna wordt er om de drie maanden een verslag uitgebracht.

8. Ik heb interesse in overname van (een deel van) de activiteiten van Create2Fit BV

Als u interesse heeft in overname van (een deel van) de activiteiten van Create2Fit BV kunt u dit bij de curator kenbaar maken door een e-mail te sturen naar: faillissementen@beks.nl onder vermelding van uw contactgegevens en de activiteiten / onderdelen waarin u mogelijk geïnteresseerd bent.